فیلم سینمایی کولکاپیس

نویسنده و کارگردان: کامبوزیا پرتوی ، تهیه کننده: امیر سماواتی

فیلم سینمایی کولکاپیس

نویسنده و کارگردان: کامبوزیا پرتوی ، تهیه کننده: امیر سماواتی

فیلم سینمایی کولکاپیس

کولکاپیس (کولکافیس) در زبان گیلکی نام پرنده ای است که با بال های کوتاه خود در جنگل های گیلان به پرواز در می آید و قلب بزرگش پر از مهربانی است.
کولکاپیس یا همان چرخ ریسک ، پرنده ای پر جنب و جوش است و از همه پرندگان نغمه خوان پر انرژی تر و در مقابل گرسنگی از همه کم طاقت تر است.

پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

امیر سماواتی

امیر سماواتی

آقای امیر سماواتی تهیه کننده و کارگردان ارشد سینما و تلویزیون ، متولد سال ۱۳۳۸ در شهر همدان است.

او در سال ۱۳۶۶ از دانشکده صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران در رشته کارگردانی و تدوین فارغ‌التحصیل شد.

ایشان اکنون مدیر عامل مؤسسه تولید و توزیع فیلم درخشان آفتاب عالمتاب که نخستین شرکت دانش بنیان سینمایی و عضو پارک علم و فناوری استان البرز است.

آقای امیر سماواتی از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۰ برنامه‌های زیادی در تلویزیون تولید کرد و از سال ۱۳۷۹ با فیلم سینمایی دبستان شوک به کارگردانی پرویز شهبازی تهیه کنندگی در سینما را آغاز کرد و موفق به دریافت ۵ جایزه بین‌المللی از فستیوال سائو پلو و فستیوال سن سباستین شد.

در پی این موفقیت ، او تهیه کنندگی فیلم‌های سینمایی نفس عمیق (پرویز شهبازی) به عنوان نامزد بهترین فیلم     در بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر و هفتمین جشن بزرگ سینمای ایران ، کافه ترانزیت (کامبوزیا پرتوی) به عنوان نامزد بهترین فیلم و برنده بهترین فیلمنامه از بیست و سومین جشنواره فیلم فجر و نهمین جشن بزرگ سینمای ایران ، باغ قرمز (امیر سماواتی) ، همه چی آرومه (مصطفی منصوریار) ، کوچه ملی (مهرشاد کارخانی) ، دربند (پرویز شهبازی) به عنوان نامزد بهترین فیلم در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر و شانزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران و برنده جشن انجمن منتقدان در سال ۱۳۹۲ ، پنج ستاره (مهشید افشارزاده) ، با دیگران (ناصر ضمیران) دیپلم افتخار بخش بین‌الملل سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ، ساکن طبقه وسط (شهاب حسینی) ، کاکا (علی سراهنگ) و ... را بر عهده داشته است.

اسکار

قابل ذکر است فیلم سینمایی نفس عمیق (پرویز شهبازی) در سال ۲۰۰۴ و فیلم سینمایی کافه ترانزیت (کامبوزیا پرتوی) در سال ۲۰۰۷ به عنوان نماینده رسمی سینمای ایران به آکادمی بین المللی اسکار معرفی شده­ اند.

فیلم سینمایی کولکاپیس ، پس از کافه ترانزیت دومین همکاری مشترک آقای  امیر سماواتی در مقام (تهیه‌کننده) با  آقای کامبوزیا پرتوی در مقام (نویسنده و کارگردان) است.

  • ۹۸/۰۳/۱۸
  • رستم ایران نژاد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی