فیلم سینمایی کولکاپیس

نویسنده و کارگردان: کامبوزیا پرتوی ، تهیه کننده: امیر سماواتی

فیلم سینمایی کولکاپیس

نویسنده و کارگردان: کامبوزیا پرتوی ، تهیه کننده: امیر سماواتی

فیلم سینمایی کولکاپیس

کولکاپیس (کولکافیس) در زبان گیلکی نام پرنده ای است که با بال های کوتاه خود در جنگل های گیلان به پرواز در می آید و قلب بزرگش پر از مهربانی است.
کولکاپیس یا همان چرخ ریسک ، پرنده ای پر جنب و جوش است و از همه پرندگان نغمه خوان پر انرژی تر و در مقابل گرسنگی از همه کم طاقت تر است.

پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فیلم سینمایی کامیون

 سعید آقاخانی با کامیون به دهوک رسید 

فیلم سینمایی «کامیون» به نویسندگی و کارگردانی آقای کامبوزیا پرتوی به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم دهوک در اقلیم کردستان عراق به نمایش درآمد.

جایزه ویژه منتقدین جشنواره بین‌المللی فیلم دهوک «فیپرشی» و بهترین بازیگری مرد به این فیلم تعلق گرفت.

آقاخانی دو سال پیش نیز در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شده بود.

پوستر جشنواره بین المللی فیلم دهوک

هفتمین دوره جشنواره بین‌‌‌المللی فیلم «دهوک» در بخش‌های مختلف رقابتی و غیررقابتی از جمله بخش رقابتی «سینمای جهان» ، بخش رقابتی «سینمای کُردی» ، «چشم‌انداز سینمای جهان» ، «پانورامای سینمای کردستان» ، بخش «نمایش ویژه» و در روزهای ۱۸ تا ۲۵ شهریور ماه (۹ تا ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۹) در شهر دهوک برگزار ‌شد.

فیلم سینمایی کامیون

کامیون به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کامبوزیا پرتوی که فیلمنامه این اثر توسط خودش نوشته شده ‌است و در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

کامبوزیا پرتوی درباره ی انتخاب بازیگر این فیلم گفت: «اگر بخواهیم به عقب برگردیم، انتخاب من بهروز وثوقی و لوکیشن مد نظرمان هم ترکیه بود. اما وقتی لوکیشن به ایران رسید و زمان ساخت رسید، اولین انتخابم سعید آقاخانی بود و به دلیل آشنایی و همکاری قبلی با او و اصالت کُردی‌اش این انتخاب قطعی شد.»

فیلم سینمایی کامیون

سعید آقاخانی برای بازی در فیلم «کامیون» جایزه بهترین بازیگری مرد از جشنواره بین المللی فیلم دهوک را دریافت کرد.

کامبوزیا پرتوی فیلم در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را برای فیلم سینمایی کامیون از آن خود کرد.

فیلم سینمایی کامیون هم اکنون در نوبت اکران قرار دارد.

  • رستم ایران نژاد